25 Aralık 2018 Salı
25/12/2018 DERS ÖZETİ
Bu haftaki dersimizde 4 sunum oldu. İlk Yusuf ve sultan arkadaşımız bilişsel sinir bilim ve öğrenme konusunu anlattılar. Sinirbilim: Zihnin nasıl çalıştığını anlamanın bir yoludur. Temel araştırmalardan, temeldeki davranış mekanizmalarının yankılarıyla çalışan uygulamalı araştırmaya kadar her şeyi içerir. Bilişsel sinirbilim: Zihin ile beyin arasındaki ilişkiyi, yani hangi zihinsel fonksiyonların hangi sinirsel süreçlerle bağlantılı olduğunu araştırmaktadır. Eğitimciler insan beyninin nasıl çalıştığını ne kadar iyi bilirlerse öğrenmeyi öğrencilerine o kadar etkili ve verimli hale getirebilirler. Eğitim, beyindeki yapıların ihtiyaca göre yeniden yapılanmasını sağlayabilir. Bilişsel sinirbilim yöntemleri, eğitimde çok farklı çalışmaların yapılabilmesine olanak sağlayabilir. Farklı eğitim yöntemlerinin veya materyallerinin öğrencilerin bilişsel süreçlerinde ne gibi değişikliklere neden olduğu araştırılabilir İki tane video izlettiler ve etkinlik olarak 10 dakikalık bir video izlettiler. Daha sonra ozan arkadaşımız eğitimde dijital öykü kullanımı konusunu anlattı. Dijital öykü anlatımı bir teknoloji uygulamasıdır. Kullanıcı bazlı içeriklerde ve öğretmenlerin bazı engelleri aşmasında avantaj sağlamaktadır. Dijital öykü anlatımı temelde, bilgisayar kullanıcıların kendi konularını seçerek, bazı araştırmalar yürüterek, senaryo yazarak ve ilginç bir hikaye geliştirerek yaratıcı bir hikaye anlatıcı veya üreticisi olmalarına imkan vermektedir. Daha sonra ekranda çeşitli kelimeler açtı ve her birimize ağıtlar dağıttı bizden hikaye yazmamızı istedi ve birkaç hikayeyi okudu. Diğer bir Sunum idris ve kürşat arkadaşımızın bilgisayar oyunları ile öğrenme konusunu anlattılar. Görev adımları ve içine alan etkileşim senaryoları aracılığıyla kullanıcılarına anlamlı deneyimler sunan; görsel kompozisyonlar ve ses tasarımlarıyla kullanıcılarını daha uzun süre alıkoyan, belli kuralları olan eğlence araçlarıdır. Quest Atlantis’in Temelleri, Eğitim, Eğlence, Toplumsal Sorumluluk bazında ele alındığını. Oyun oynamak sosyal ve zihinsel geliştirir, Kendi kendine denerek öğrenir, Değerlendirme yapma, Yargılama, bilgi işleme, Plan yapma, farkli sonuçlar üzerine düşünme. Entegrasyon sürecinde dikkat edilmesi gerekenler: Esnek öğretim programlari geliştirilmelidir. Öğrencilerin bireysel özellikleri düsünülerek tasarlanmalıdır. Güncel öğrenme yaklaşımları çerçevesinde tasarlanmalıdır. Öğretmenlere sınıf ortamlarında kullanılması konusunda hizmet-içi eğitimler verilmelidir. Öğrencilere üst düzey düşünme becerilerini kazandıracak özelliklere sahip olmasına dikkat edilmelidir. Bilgisayar altyapısının gelişen yazılımlara uygun olarak güncelleştirilmesine önem verilmedir. Daha sonra her birimize sorunlu bir sınıf olan bir metin verdiler ve beyin fırtınası ile bir oyun geliştirmemizi istediler. Bir sonraki ve son sunum fırat arkadaşımızın, sosyal ağ web siteleri ve sosyal ağların eğitimde kullanımı konusuydu. Sosyal ağ siteleri bahsedilen bu özelliklerin yanı sıra, harmanlanmış öğretim deneyimlerini zenginleştirmesi, öğrencilerin öğrenme sürecini desteklemesi, öğretmenin öğretim ve değerlendirme sürecine destek olması gibi özelliklerden dolayı kurumlara da yarar sağlamaktadır. Sosyal yazılımlar metin, ses ve görsel içerik gibi çoklu ortam ürünlerinin paylaşımı için kullanılan wiki, blog ve sosyal ağ gibi uygulamalar olarak bilinmektedir. Araştırmacı, öğrencilerin okumasını desteklemek için kitap klüplerinin kurulmasını, kitap tartışmalarının yapılmasını ve okumaların paylaşılması için sosyal ağların kullanımını önermiştir. işbirlikli öğrenme, araştırma, sorgulama, tartışma becerileri, eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini desteklemek için Facebook etkili bir şekilde materyalleri (video dosyaları, ses dosyaları, resimler, kelime işlemci, tablolama, sunu, veritabanı ve diğer türdeki belgeleri içeren web siteleri) paylaşmak, gündelik olayları, haberleri, kişileri veya grupları takip etmek, tartışma ortamlarına dahil olmak için kullanılabilir. Sosyal ağların birçok özelliği ve olanaklarının olması öğretmenlerin eğitim öğretim süreçlerini aktif, yaratıcı, işbirlikçi öğrenme ile desteklemelerine, öğrenci-öğrenci, öğrenci içerik ve öğretmen-öğrenci etkileşimi arttırmada, öğrencilerin araştırma, sorgulama ve problem çözme becerilerini kullanmaları ve geliştirmeleri konusunda destek olmaktadır.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder