Bu hafta
dersin tek bir sunum oldu. Normalde ben ve Gülsüm’ün ortak sunumu vardı ama
bazı sebeplerden sunum haftaya ertelendi. Derse başlamadan önce Öğretmenler gününe
hitaben konferans salonunda bir etkinlik vardı ayaküstü yarım saat falan etkinliğe
katıldık. Tarih öğretmeni öğretmenliğe dair duygu ve düşüncelerini anlattı. Söylediklerinden
en aklımda kalanı “ sınıfa girdiğinizde kendinizden emin olun, kendinizi en iyi
olarak tanıtın… Benim gibi bir tarih öğretmeni yok en iyisiyim, yani daha
benden iyisi ile tanışmadım gibi” bir söz söyledi, çünkü ilk karşılaşma
öğrencide çok önemli bir etki bırakıyormuş ve sene boyunca hatta yıllarca
aklında o an kalıyormuş. İddialı olmak bazen işe yarıyormuş. Müzik öğretmenliği öğrencileri bizleri şarkılar söylediler. Daha sonra İsmail ve
alperen arkadaşlarımız sunuma geçtiler.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNDE YENİ EĞİLİMLER VE YAKLAŞIMLAR
Teknoloji dünyasında meydana gelen değişimlerin, eğitim süreçlerini yakından etkilediği göz önüne alındığında yakın gelecekteki eğilimleri incelemek ve günümüz eğitim ortamlarını bu eğilimler doğrultusunda açıklamak bilgi toplumlarının sürekliliklerini sağlamak için gereklidir. Öğrenme ortamları, bilginin tek yönlü aktarımına dayanan geleneksel öğrenme biçimleri
yerine etkin, yaratıcılığa ve eleştirel düşünceye dayalı, öğrenci merkezli
çözümler sunmayı hedeflemelidir.
1.ÖĞRENME
ANALİTİKLERİ
Ekonominin
gücünü genç nüfusun üretkenliği ile koruyacak olan ulusların farklı öğrenim
seviyesindeki öğrencilerinin eğitim devamlılıklarını izleme ve kalite süreçlerini
denetlemeleri için kapsamlı veri analizine dayalı karar mekanizmalarını
uygulamaları kaçınılmaz bir gereksinim haline gelmiştir. Bu gereksinimi
karşılamak için gelişmiş analitik araçların öğretme ve öğrenmeyi iyileştirmede
kullanılmaları inceleyen öğrenme analitikleri kavramı ortaya atılmıştır. Eğitim
sistemlerinde üretilen verinin etkin bir biçimde bulunması, analiz
edilmesi ve raporlanması gibi konular öğrenme analitiklerinin kapsamına
girmektedir.
2.BULUT BİLİŞİM
Bilgisayar
kaynaklarının paylaşıldığı havuza kolay ve rahat ulaşımı ağ servisleri ile
sağlayabilen bulutlar sayesinde veri, farklı uygulamalar, bilişim ortamları ve
veri merkezleri arasında kolayca dağılabilmektedir.
3.MOBİL UYGULAMALAR
Mobil
uygulamalar, cep telefonlarının iletişim ve hesaplama gibi kullanım alanlarını
gittikçe genişleterek, eğlence, organizasyon, iletişim, referans ve haber gibi
pek çok işleve olanak sağlamaktadır. Kullanıcılar farklı bilişim
olanakları sağlayan mobil uygulamalar son yıllarda mobil öğrenme alanında
yapılan araştırma ve geliştirme faaliyetlerini çeşitlendirmiştir.
4.AÇIK EĞİTİM KAYNAKLARI
Açık eğitim
kaynakları, açık ders kitapları, açık dersler ve açık ders yazılımları gibi
kavramları kapsamakta ve genel olarak eğitim kaynaklarının erişime
açılması anlamına gelmektedir. Açık eğitim kaynakları öğretme
materyalinin yeniden kullanma, dağıtma, değiştirme ve karma yoluyla serbestçe
paylaşılabilmesine olanak sağlamaktadır.
5.TERS YÜZ
EDİLMİŞ ÖĞRENME
Ders dışında
farklı kaynaklardan bilgiye erişebilen öğrenciler sınıf içinde geçirdikleri
zamanı öğretmen ve akran destekli iş birlikli ve uygulamaya dayalı
aktivitelere ayırabilmekte, hem akran hem de öğretmen geri bildiriminden
faydalanabilmektedir.Bunun yanı sıra dijital ortama taşınan direk öğrenme
kaynakları ile eğitim içeriğine her yerde her zaman erişim sağlanabilmektedir.
6.OYUN TEMELLİ ÖĞRENME
Oyun
teknolojilerinin ve platformlarının gösterdiği hızlı değişim ve dijital oyuncu
nüfusundaki büyük artış nedeniyle araştırmacıların oyunların örgün ve yaygın
eğitim ortamlarındaki öğrenci bilgi ve becerileri üzerindeki etkileri ile
ilgilenmişlerdir. Oyun temelli öğrenmenin hem örgün hem de hem de yaygın eğitim
ortamlarındaki etkili kullanımları bu süreçte önemli rol oynayacak olan
öğretmenlerin, yazılım geliştiricilerin, okul destek birimlerinin, öğrencilerin
ve velilerin etkin katılımları ile mümkün olacaktır.
Bu hafta
dersin tek bir sunum oldu. Normalde ben ve Gülsüm’ün ortak sunumu vardı ama
bazı sebeplerden sunum haftaya ertelendi. Derse başlamadan önce Öğretmenler gününe
hitaben konferans salonunda bir etkinlik vardı ayaküstü yarım saat falan etkinliğe
katıldık. Tarih öğretmeni öğretmenliğe dair duygu ve düşüncelerini anlattı. Söylediklerinden
en aklımda kalanı “ sınıfa girdiğinizde kendinizden emin olun, kendinizi en iyi
olarak tanıtın… Benim gibi bir tarih öğretmeni yok en iyisiyim, yani daha
benden iyisi ile tanışmadım gibi” bir söz söyledi, çünkü ilk karşılaşma
öğrencide çok önemli bir etki bırakıyormuş ve sene boyunca hatta yıllarca
aklında o an kalıyormuş. İddialı olmak bazen işe yarıyormuş. Müzik öğretmenliği öğrencileri bizleri şarkılar söylediler. Daha sonra İsmail ve
alperen arkadaşlarımız sunuma geçtiler.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNDE YENİ EĞİLİMLER VE YAKLAŞIMLAR
Teknoloji dünyasında meydana gelen değişimlerin, eğitim süreçlerini yakından etkilediği göz önüne alındığında yakın gelecekteki eğilimleri incelemek ve günümüz eğitim ortamlarını bu eğilimler doğrultusunda açıklamak bilgi toplumlarının sürekliliklerini sağlamak için gereklidir. Öğrenme ortamları, bilginin tek yönlü aktarımına dayanan geleneksel öğrenme biçimleri
yerine etkin, yaratıcılığa ve eleştirel düşünceye dayalı, öğrenci merkezli
çözümler sunmayı hedeflemelidir.
1.ÖĞRENME
ANALİTİKLERİ
Ekonominin
gücünü genç nüfusun üretkenliği ile koruyacak olan ulusların farklı öğrenim
seviyesindeki öğrencilerinin eğitim devamlılıklarını izleme ve kalite süreçlerini
denetlemeleri için kapsamlı veri analizine dayalı karar mekanizmalarını
uygulamaları kaçınılmaz bir gereksinim haline gelmiştir. Bu gereksinimi
karşılamak için gelişmiş analitik araçların öğretme ve öğrenmeyi iyileştirmede
kullanılmaları inceleyen öğrenme analitikleri kavramı ortaya atılmıştır. Eğitim
sistemlerinde üretilen verinin etkin bir biçimde bulunması, analiz
edilmesi ve raporlanması gibi konular öğrenme analitiklerinin kapsamına
girmektedir.
2.BULUT BİLİŞİM
Bilgisayar
kaynaklarının paylaşıldığı havuza kolay ve rahat ulaşımı ağ servisleri ile
sağlayabilen bulutlar sayesinde veri, farklı uygulamalar, bilişim ortamları ve
veri merkezleri arasında kolayca dağılabilmektedir.
3.MOBİL UYGULAMALAR
Mobil
uygulamalar, cep telefonlarının iletişim ve hesaplama gibi kullanım alanlarını
gittikçe genişleterek, eğlence, organizasyon, iletişim, referans ve haber gibi
pek çok işleve olanak sağlamaktadır. Kullanıcılar farklı bilişim
olanakları sağlayan mobil uygulamalar son yıllarda mobil öğrenme alanında
yapılan araştırma ve geliştirme faaliyetlerini çeşitlendirmiştir.
4.AÇIK EĞİTİM KAYNAKLARI
Açık eğitim
kaynakları, açık ders kitapları, açık dersler ve açık ders yazılımları gibi
kavramları kapsamakta ve genel olarak eğitim kaynaklarının erişime
açılması anlamına gelmektedir. Açık eğitim kaynakları öğretme
materyalinin yeniden kullanma, dağıtma, değiştirme ve karma yoluyla serbestçe
paylaşılabilmesine olanak sağlamaktadır.
5.TERS YÜZ
EDİLMİŞ ÖĞRENME
Ders dışında
farklı kaynaklardan bilgiye erişebilen öğrenciler sınıf içinde geçirdikleri
zamanı öğretmen ve akran destekli iş birlikli ve uygulamaya dayalı
aktivitelere ayırabilmekte, hem akran hem de öğretmen geri bildiriminden
faydalanabilmektedir.Bunun yanı sıra dijital ortama taşınan direk öğrenme
kaynakları ile eğitim içeriğine her yerde her zaman erişim sağlanabilmektedir.
6.OYUN TEMELLİ ÖĞRENME
Oyun
teknolojilerinin ve platformlarının gösterdiği hızlı değişim ve dijital oyuncu
nüfusundaki büyük artış nedeniyle araştırmacıların oyunların örgün ve yaygın
eğitim ortamlarındaki öğrenci bilgi ve becerileri üzerindeki etkileri ile
ilgilenmişlerdir. Oyun temelli öğrenmenin hem örgün hem de hem de yaygın eğitim
ortamlarındaki etkili kullanımları bu süreçte önemli rol oynayacak olan
öğretmenlerin, yazılım geliştiricilerin, okul destek birimlerinin, öğrencilerin
ve velilerin etkin katılımları ile mümkün olacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder