4 Aralık 2018 Salı

04/12/2018 DERS ÖZETİ


Bu hafta dersin tek bir sunum oldu. Normalde ben ve Gülsüm’ün ortak sunumu vardı ama bazı sebeplerden sunum haftaya ertelendi. Derse başlamadan önce Öğretmenler gününe hitaben konferans salonunda bir etkinlik vardı ayaküstü yarım saat falan etkinliğe katıldık. Tarih öğretmeni öğretmenliğe dair duygu ve düşüncelerini anlattı. Söylediklerinden en aklımda kalanı “ sınıfa girdiğinizde kendinizden emin olun, kendinizi en iyi olarak tanıtın… Benim gibi bir tarih öğretmeni yok en iyisiyim, yani daha benden iyisi ile tanışmadım gibi” bir söz söyledi, çünkü ilk karşılaşma öğrencide çok önemli bir etki bırakıyormuş ve sene boyunca hatta yıllarca aklında o an kalıyormuş. İddialı olmak bazen işe yarıyormuş. Müzik öğretmenliği öğrencileri bizleri şarkılar söylediler. Daha sonra İsmail ve alperen arkadaşlarımız sunuma geçtiler.  
 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNDE YENİ EĞİLİMLER VE YAKLAŞIMLAR
Teknoloji dünyasında meydana gelen değişimlerin, eğitim süreçlerini yakından etkilediği göz önüne alındığında yakın gelecekteki eğilimleri incelemek ve günümüz eğitim ortamlarını bu eğilimler doğrultusunda açıklamak  bilgi toplumlarının sürekliliklerini sağlamak için gereklidir. Öğrenme ortamları, bilginin tek yönlü aktarımına dayanan geleneksel öğrenme biçimleri yerine etkin, yaratıcılığa ve eleştirel düşünceye dayalı, öğrenci merkezli çözümler sunmayı hedeflemelidir.
1.ÖĞRENME ANALİTİKLERİ
Ekonominin gücünü genç nüfusun üretkenliği ile koruyacak olan ulusların farklı öğrenim seviyesindeki öğrencilerinin eğitim devamlılıklarını izleme ve kalite süreçlerini denetlemeleri için kapsamlı veri analizine dayalı karar mekanizmalarını uygulamaları kaçınılmaz bir gereksinim haline gelmiştir. Bu gereksinimi karşılamak için gelişmiş analitik araçların öğretme ve öğrenmeyi iyileştirmede kullanılmaları inceleyen öğrenme analitikleri kavramı ortaya atılmıştır. Eğitim sistemlerinde üretilen verinin etkin bir biçimde bulunması, analiz edilmesi ve raporlanması gibi konular öğrenme analitiklerinin kapsamına girmektedir. 
2.BULUT BİLİŞİM
Bilgisayar kaynaklarının paylaşıldığı havuza kolay ve rahat ulaşımı ağ servisleri ile sağlayabilen bulutlar sayesinde veri, farklı uygulamalar, bilişim ortamları ve veri merkezleri arasında kolayca dağılabilmektedir.
3.MOBİL UYGULAMALAR
Mobil uygulamalar, cep telefonlarının iletişim ve hesaplama gibi kullanım alanlarını gittikçe genişleterek, eğlence, organizasyon, iletişim, referans ve haber gibi pek çok işleve olanak sağlamaktadır. Kullanıcılar farklı bilişim olanakları sağlayan mobil uygulamalar son yıllarda mobil öğrenme alanında yapılan araştırma ve geliştirme faaliyetlerini çeşitlendirmiştir.
4.AÇIK EĞİTİM KAYNAKLARI
Açık eğitim kaynakları, açık ders kitapları, açık dersler ve açık ders yazılımları gibi kavramları kapsamakta ve genel olarak eğitim kaynaklarının erişime açılması  anlamına gelmektedir. Açık eğitim kaynakları öğretme materyalinin yeniden kullanma, dağıtma, değiştirme ve karma yoluyla serbestçe paylaşılabilmesine olanak sağlamaktadır.
5.TERS YÜZ EDİLMİŞ ÖĞRENME
Ders dışında farklı kaynaklardan bilgiye erişebilen öğrenciler sınıf içinde geçirdikleri zamanı öğretmen ve akran destekli iş birlikli ve uygulamaya dayalı aktivitelere ayırabilmekte, hem akran hem de öğretmen geri bildiriminden faydalanabilmektedir.Bunun yanı sıra dijital ortama taşınan direk öğrenme kaynakları ile eğitim içeriğine her yerde her zaman erişim sağlanabilmektedir.
6.OYUN TEMELLİ ÖĞRENME
Oyun teknolojilerinin ve platformlarının gösterdiği hızlı değişim ve dijital oyuncu nüfusundaki büyük artış nedeniyle araştırmacıların oyunların örgün ve yaygın eğitim ortamlarındaki öğrenci bilgi ve becerileri üzerindeki etkileri ile ilgilenmişlerdir. Oyun temelli öğrenmenin hem örgün hem de hem de yaygın eğitim ortamlarındaki etkili kullanımları bu süreçte önemli rol oynayacak olan öğretmenlerin, yazılım geliştiricilerin, okul destek birimlerinin, öğrencilerin ve velilerin etkin katılımları ile mümkün olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder