Bu haftaki derste yoktum. Bu yüzden sadece konu özetini yazacağım.
Kürşat ve İlker derste olmadıkları için sunum yapmamışlar. Dilara ve Zemzemin
konuları:
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETİMİNDE MATERYAL KULLANIMI
1.
ÖĞRETİM MATERYALLERİ - Öğretim ortamının öğrenci
için daha etkin şekle getirilmesi amacıyla öğretim materyallerinden faydalanılır.
Öğretim materyalleri, öğrenme sürecini kolaylaştırma, zenginleştirme, verimini
artırma ve öğrenmeyi daha kalıcı hale getirmede önemli bir yer tutar.
2.
YAZILI MATERYALLER- Bilişim teknolojileri
öğretiminde çalışma yaprakları ve kılavuz kitaplar gibi yazılı materyaller kullanılabilir.
Çalışma yapraklarından genellikle daha önceden öğretilen bilgilerin uygulanması
amacıyla faydalanırken, kılavuz kitaplar bir işlemin yapılışını göstermek yâda
tekrarlamak amacıyla tercih edilen öğretim materyalleridir.
a. Çalışma Yaprakları - Derslerde öğretilenlerle ilgili pratik yapma imkân
sağlayan çalışma yapraklarında, öğrencilerin çözmesi gereken problemler ve
gerçekleştirilmesi gereken görevler gibi etkinlikler yer almaktadır.
b.
Kılavuz Kitaplar - Öğrencilerin bir işlemin nasıl yapılacağını
öğrenmesi ya da daha önceden işlenen konuları tekrarlaması amacıyla kullanılabilir.
Kılavuz kitaplar özellikle uygulama programlarının öğretilmesinde etkili olarak
kullanılabilecek öğretim materyalidir.
3.
GÖRSEL
MATERYALLER- Hafıza öğrenme ilgili çalışmalar görselleştirme stratejilerinin
kullanımının; daha fazla bilgiyi daha kısa zamanda öğrenme, kavramlar arası
ilişkileri anlamlı olarak yapılandırma ve bilginin daha uzun süreli olarak
depolanmasında önemli etkileri olduğunu ortaya koymuştur.
a.
Akış diyagramı- Yapılacak işlemlerin adımlarının grafiksel
olarak ifadesidir. Özellikle programlama dersinde algoritmaların akış diyagramı
sunulmasında kullanılır.
b.
Zaman çizelgeleri- Belli bir zaman periyodunda bir kavram, olgu
ya da olaya ilişkin tarihsel değişim sürecinin anlatılmasında kullanılan
öğretim materyalidir.
c.
Kavram haritaları- Kavram haritası, insanların nasıl
öğrendikleri ile anlamlı öğrenme konuları arasında köprü kuran bir öğrenme,
öğretme stratejisidir.
d.
Posterler- Bilgisayar dersinde posterler dersin sunumu ve tekrar amacıyla
kullanılabileceği gibi, bilgisayar laboratuvarındaki panoya asılarak dönem
boyunca dikkat çekilmesi istenen bilgileri hatırlatmak ya da önemli bilgilerin
kalıcılığını arttırmak amacıyla da kullanılabilir. Öğrencilerin derse
yönelik dikkatini çekmek amacıyla yeni/orijinal bilgisayar teknolojilerin
günlük hayattaki yansımalarını anlatan poster hazırlanarak dönem başındaki ilk
derste bu poster üzerinden tartışma yapılabilir.
e.
Grafikler/Tablolar- Çizelge şeklindeki veriler genellikler
grafiklere dönüştürülürler. Bunun nedeni grafik şeklindeki verilerin
çizelgedeki biçimine göre daha kolay şekilde yorumlanabilmesidir.
4.
GÖRSEL/İŞİTSEL
MATERYALLER
a.
Sunular-
Sunular, herhangi bir içeriğin görsellerle ve video, müzik, animasyon gibi
medyalarla desteklenerek aktarılmasına imkan sağlayan araçlardır.
b.
Videolar-
İşlem adımları ve sürecin önemli olduğu durumlarda veya beceri öğretimi
amaçlandığı zaman videolar, diğer öğretim materyallerinden faydalı olurlar.
c.
Animasyonlar-
Animasyonlar, nesnelerin nasıl konum ve şekil değiştirdiğini göstermeyi
sağlayan materyallerdir. Bu nedenle dinamik içeriklerin öğretilmesinde tercih
edilir.
5.
ETKİLEŞİMLİ
MATERYALLER
a.
Benzetimler(Simülasyonlar)
- Bir takım olay ve durumları modelleyerek,
öğrenciye bu olaylar ve durumlar hakkında bilgi ve beceri kazandırmayı
amaçlayan yazılımlardır. Benzetimler kullanılarak, öğrenciler karmaşık
becerileri gerçek durumlarla karşı karşıya gelerek öğrenmektedir.
b.
Eğitsel
Oyunlar - Öğrenciye güzel vakit geçirten, ama gerçekleşen etkinlik
içerisinde bilgiler de öğreten veya önceki bilgileri pekiştiren yazılımlardır.
Eğitsel oyunların bir senaryosu vardır ve öğrencinin bu senaryo içinde bazı
roller alması, bu esnada meydan okuması gereken durumlarla karşılaşması
gerekir.
c.
Gerçek
Eşyalar - Somut ve kalıcı öğrenme sağlamak amacıyla kullanılan eğitim materyalleridir.
Gerçek eşyalarla etkileşim, yaparak ve yaşayarak öğrenme sürecine öğrencilerin katılımı
açısından önemlidir. Öğretmenin uzun açıklamalar yaparak anlatmakta
zorlanabileceği nesne ve kavramları gerçek eşyalar yoluyla öğretmek çok daha
kolay olmaktadır
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder