18 Aralık 2018 Salı

18/12/2018 DERS ÖZETİ


Bu haftaki derste yoktum. Bu yüzden sadece konu özetini yazacağım. Kürşat ve İlker derste olmadıkları için sunum yapmamışlar. Dilara ve Zemzemin konuları:

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETİMİNDE MATERYAL KULLANIMI

1.       ÖĞRETİM MATERYALLERİ - Öğretim ortamının öğrenci için daha etkin şekle getirilmesi amacıyla öğretim materyallerinden faydalanılır. Öğretim materyalleri, öğrenme sürecini kolaylaştırma, zenginleştirme, verimini artırma ve öğrenmeyi daha kalıcı hale getirmede önemli bir yer tutar.
2.        YAZILI MATERYALLER- Bilişim teknolojileri öğretiminde çalışma yaprakları ve kılavuz kitaplar gibi yazılı materyaller kullanılabilir. Çalışma yapraklarından genellikle daha önceden öğretilen bilgilerin uygulanması amacıyla faydalanırken, kılavuz kitaplar bir işlemin yapılışını göstermek yâda tekrarlamak amacıyla tercih edilen öğretim materyalleridir.
  a.    Çalışma Yaprakları - Derslerde öğretilenlerle ilgili pratik yapma imkân sağlayan       çalışma yapraklarında, öğrencilerin çözmesi gereken problemler ve gerçekleştirilmesi   gereken görevler gibi etkinlikler yer almaktadır.
  b.      Kılavuz Kitaplar - Öğrencilerin bir işlemin nasıl yapılacağını öğrenmesi ya da daha     önceden işlenen konuları tekrarlaması amacıyla kullanılabilir. Kılavuz kitaplar özellikle     uygulama programlarının öğretilmesinde etkili olarak kullanılabilecek öğretim materyalidir.
3.       GÖRSEL MATERYALLER- Hafıza öğrenme ilgili çalışmalar görselleştirme stratejilerinin kullanımının; daha fazla bilgiyi daha kısa zamanda öğrenme, kavramlar arası ilişkileri anlamlı olarak yapılandırma ve bilginin daha uzun süreli olarak depolanmasında önemli etkileri olduğunu ortaya koymuştur.
a.       Akış diyagramı- Yapılacak işlemlerin adımlarının grafiksel olarak ifadesidir. Özellikle programlama dersinde algoritmaların akış diyagramı sunulmasında kullanılır.
b.      Zaman çizelgeleri- Belli bir zaman periyodunda bir kavram, olgu ya da olaya ilişkin tarihsel değişim sürecinin anlatılmasında kullanılan öğretim materyalidir.
c.       Kavram haritaları- Kavram haritası, insanların nasıl öğrendikleri ile anlamlı öğrenme konuları arasında köprü kuran bir öğrenme, öğretme stratejisidir.
d.      Posterler- Bilgisayar dersinde posterler dersin sunumu ve tekrar amacıyla kullanılabileceği gibi, bilgisayar laboratuvarındaki panoya asılarak dönem boyunca dikkat çekilmesi istenen bilgileri hatırlatmak ya da önemli bilgilerin kalıcılığını arttırmak amacıyla da kullanılabilir. Öğrencilerin derse yönelik dikkatini çekmek amacıyla yeni/orijinal bilgisayar teknolojilerin günlük hayattaki yansımalarını anlatan poster hazırlanarak dönem başındaki ilk derste bu poster üzerinden tartışma yapılabilir.
e.      Grafikler/Tablolar- Çizelge şeklindeki veriler genellikler grafiklere dönüştürülürler. Bunun nedeni grafik şeklindeki verilerin çizelgedeki biçimine göre daha kolay şekilde yorumlanabilmesidir.
4.       GÖRSEL/İŞİTSEL MATERYALLER
a.       Sunular- Sunular, herhangi bir içeriğin görsellerle ve video, müzik, animasyon gibi medyalarla desteklenerek aktarılmasına imkan sağlayan araçlardır.
b.      Videolar- İşlem adımları ve sürecin önemli olduğu durumlarda veya beceri öğretimi amaçlandığı zaman videolar, diğer öğretim materyallerinden faydalı olurlar.
c.       Animasyonlar- Animasyonlar, nesnelerin nasıl konum ve şekil değiştirdiğini göstermeyi sağlayan materyallerdir. Bu nedenle dinamik içeriklerin öğretilmesinde tercih edilir.
5.       ETKİLEŞİMLİ MATERYALLER
a.       Benzetimler(Simülasyonlar) - Bir takım olay ve durumları modelleyerek, öğrenciye bu olaylar ve durumlar hakkında bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlayan yazılımlardır. Benzetimler kullanılarak, öğrenciler karmaşık becerileri gerçek durumlarla karşı karşıya gelerek öğrenmektedir.
b.      Eğitsel Oyunlar - Öğrenciye güzel vakit geçirten, ama gerçekleşen etkinlik içerisinde bilgiler de öğreten veya önceki bilgileri pekiştiren yazılımlardır. Eğitsel oyunların bir senaryosu vardır ve öğrencinin bu senaryo içinde bazı roller alması, bu esnada meydan okuması gereken durumlarla karşılaşması gerekir.
c.       Gerçek Eşyalar - Somut ve kalıcı öğrenme sağlamak amacıyla kullanılan eğitim materyalleridir. Gerçek eşyalarla etkileşim, yaparak ve yaşayarak öğrenme sürecine öğrencilerin katılımı açısından önemlidir. Öğretmenin uzun açıklamalar yaparak anlatmakta zorlanabileceği nesne ve kavramları gerçek eşyalar yoluyla öğretmek çok daha kolay olmaktadır








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder