Bu haftaki sunumlardan biri ben ve Gülsüm’ün sunumuydu.
Konumuz:
ÖĞRETİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETİMİ.
6 farklı yaklaşım işlenmiş. Sorgulayarak öğrenme, Eleştirel düşünme ve Ağ araştırması yaklaşımlarını ben anlattım. Bağlı öğretim, Yansıtıcı öğrenme ve Mobil öğrenme konuları da Gülsüm anlattı. Sorgulayıcı öğrenme, bilgiye sorgulayarak ulaşılması. Burada bir müzik aletinin resmini gösterdik ve ne olduğunu, ne işe yaradığını, neyden yapıldığını sorduk gelen yanıtlardan sonra resmi açıklayan videoyu izlettik. Eleştirel düşünme akıl yürütme, analiz ve değerlendirme süreçlerini kapsayan bireyin kendi sorumluluğu fazla olduğu düşünme sistemi. Sınıfa bilgisayarlar olmasaydı hayatımızda neler olurdu? Diye bir soru yönelttik ve eleştirel düşünerek yanıtlamalarını istedik. Ağ araştırması, web ortamının öğretim ve değerlendirme amacıyla kullanımı anlamına geliyor. Bağlı öğretim, Problemin çözümüne yardımcı olan, açık uçlu problemleri kullanan ve bunun yanında problem temelli öğrenmeyle de ilişkili olan bir öğrenme yöntemidir. Yansıtıcı öğrenme, Bireyin kendi öğrenmesiyle ilgili kişisel görüşlerini içerir. Mobil öğrenme, eğitim ihtiyaçlarının mobil araçlar yardımıyla karşılanmasıdır. Daha sonra ağ araştırmasını içeren bir etkinlik planladık ve 8 öğrenciyi tahtaya çağırdık 4’ü farklı tarayıcıları temsil etti. Diğer 4 ü de verilen soruları tarayıcılara sordular. 2 tur şeklinde oldu ve daha sonra öğrendikleri cevapları bizimle paylaştılar. Sunumumuz burada bitti.
Daha sonra Meltem ve Gülşen sunumlarına geçtiler.
Konuları:
WEB 2.0 ve BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETİMİ
Web 1.0: Tek yönlüdür, Pasiftir, Statiktir, Kapalı Kodludur,
Göz Aktiftir, Kişi ya da Şirket odaklıdır. Web 2.0: İki yönlüdür, Aktiftir, Dinamiktir, Açık
Kodludur, El Aktifti, Topluluk odaklıdır. Web 2.0’ın Getirdiği Yenilikler, Alıntıların
fotokopileri yerini URL’ler, Ansiklopediler yerine Wikipedia, Ders sunumu
yerine podcast yayını, Sınırlı derslik bilgileri yerine zengin içerikli derslik
atmosferi, Sınırlı katılım yerine herkesin katılımıDers kitapları yerine
wikitaplar, Poster ya da slaytlar yerine flickr. Web 2.0 Araçlarının Katkıları:
Grup çalışması alışkanlığı, Etkili öğrenme, Üst düzey düşünme becerileri, Bilgi
okuryazarlığı, Yapılandırmacı problem çözme, Öğrenciye uygunluk, Bireysel
gelişim, Sorumluluk alma. Günümüzde Web 2.0’ın ortaya çıkardığı temel araçlar
şunlardır:
Sosyal Ağlar: Bireylerin internet üzerinde yaratmış
oldukları sanal kimlikleri interneti kullanarak diğer bireylerle iletişim
kurmalarını sağlayan ağlardır. Facebook, insanların arkadaşlarıyla iletişim
kurmasını ve bilgi alışverişi yapmasını amaçlayan bir sosyal ağ sitesidir.
Podcast: bir oynatıcı için dağıtılan uygun ses ya da görüntü
dosyasıdır. Bir podcastin hazırlanıp dünya ile paylaşılması için sadece bir Web
sunucusunun ve bir mikrofonun yeterli olması yaygınlaşmasında etkili olmuştur. Podcast
3 aşamayı temsil eder:
- İçeriği
oluşturma
- Paylaşma
- Dinleme/İzleme
Bloglar ( Weblog,
Günceler): teknik bilgi ve beceri gerektirmeden, kullanıcıların günlüklerini
tutabileceği, notlarını saklayabileceği paylaşım sistemlerdir.
Sunumdan sonra sınıfı sırayla 1-2-3-4 diye isimlendirip
birlerden bir grup ikilerden bir grup gibi 4 grup kuruldu. Daha sonra bu
gruplara sorular verildi ve soruları cevaplamamızı istediler. Biz blog
kullanarak dersi en etkili nasıl kullanırsınız sorusu geldi. Bizde ders öncesi
konuyu yazdıkları ders sonunda da öğretmenin hazırladığı değerlendirme sorularını
blog üzerinden paylaşıp çözmelerini dedik ve günü burada noktaladık. Güzel, eğlenceli
bir oldu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder