30 Ekim 2018 Salı

30.10.2018 DERS ÖZETİ


Bölüm 3-öğrenci özellikleri
Bu bölümü Büşra ve cihan arkadaşlarımız sundu. Cinsiyet etkisinin fazla olmadığından, ilkokul kız öğrencilerin erkeklere nazaran daha olumlu olduğunu, ortaokul zamanlarında ise bu tutumlarında azalma olduğundan bahsedildi. Erkeklerin ise ilkokul zamanında olumsuz tavırlarını olduğunu bubun ortaokulda değiştiğini söylüyor. Daha sonra bir çok bilişsel gelişim evreleri olduğunu ama en çok Piaget’in bilişsel gelişim evrelerinin ön planda olduğundan bahsedildi.  Piaget’e göre zekâ ve bilgi devamlı değişen işlemler olduğu söylendi. Bir diğer etken ön bilgi farklılıklarını aşmak için bir iki örnek verildi, mesela laboratuvar da birlikte çalışmalarını sağlayarak akran arası iş birliğini sağlamış olabileceğimizi söylediler. Düşünme stillerinden bahsedildi bilgiyi nasıl düşündüklerini, bilgiyi nasıl kavradıklarını ve bilgiyi nasıl hatırladıklarını anlatan kısaca öğrenme sürecini etkileyen bir terim olduğundan bahsedildi bunun kendi alt dalları görsel işitsel düşünme stili kimi görseller ve kavram haritalarıyla işitsel bireylerde metinsel eğeler ve ilişkiler halinde sakladığını söylediler.  Diğer bir alt alan alan bağımlılık ve alan bağımsızlık, buradaysa alan bağımlı bireyler nesneleri algılarken ortam ile birlikte algılama eğimine sahipken, alan bağımsız birey ortamdan bağımsız algılama eğilimindeymiş. Ancak alan bağımlı bireylerin daha başarılı olduğu bilinmekteymiş. Sağ ve sol beyin kiminin daha çok sol beyni analitik ve mantıksal düşünme becerileri kimininse sağ beyni yaratıcılık konusunda sanat müzik gibi alanlarda başarılı oldukları. Myres-briggs bireylerin düşünme stillerini 4 parçaya bölmüş içe veya dışa dönük olma kişinin tutumunu, algısalcılık ve yargısalcılık kişinin hayat stilini, duyumsal ve sezgisel olma kişinin algılama özelliklerini son olarak ise his odaklı veya düşünce odaklı ise kişinin yargılama özelliklerini oluşturmaktaymış. Bilişsel stil analizi bireyin bilgiyi nasıl analiz ettiği ve oluşturduğu ile ilgilidir. İlgi ve isteğin bizim bölüm için avantaj olarak görülüyor. ve yeni nesil öğrencilerden bir iki şey söylendi sunumları bitti ve iki tane video izleterek konularını tamamladılar. 14 yaşındaki bir çocuğun ted’de konuşmasını izletti. daha sonra etkinlik yapmak istediklerini söylediler ama sınıfta gerginlik oluştu bazı arkadaşlar arasında ve bu sınıfa ortamına yansıdı verimli bir etkinlik olmadı ama sınıf uyum sağlasaydı tartışarak güzel sonuçlar elde edilirdi.

Bölüm 4-Bilişim teknolojileri öğretim programı
Bu bölümü de Orkun ve Burak sunum yapı. Öğretim programının öğelerini hedefler / kazanımlar, kapsam / içerik, öğrenme – öğretme durumları, ve değerlendirme öğelerinde oluştuğunu söylediler. Türk milli eğitim sistemi içerisinde öğretim programlarının geliştirilmesi ve uygulanması Talim Terbiye Kurulu Bakanlığınca yapıldığını öğrendim. Öğretim programı uygulama sürecinde temel, orta ve ileri seviye olmak üzere üç gruba ayrılmış 1., 2., 3., basamaklar temel seviye,  4., 5. Basamaklar orta seviye, 7., 8.basamaklar ileri seviye performans göstergeleri olarak ilişkilendirilmiş.  Öğrenci çalışma kitapları ve öğretmen kılavuzu konunda öğrenci kitabını takip eden bir öğretmen kitabı olduğundan bahsetti. İlköğretim seçmeli bilişim teknolojileri dersi öğretim programı dersinde bir çok sorunla karşılaşılmış. İlk 1., 2. Ve 3. Sınıflarda haftada 1 ders saati, 4. Ve 5. Sınıflar için haftada 2 saat, 6., 7., ve 8. Sınıflarda tekrar 1 saate düşürülmüş. Not verilmediği için öğrenciler dersi çok önemsenmediğinden, hatta velilerin çoğunun dersi bilmiyor oluşunu, kendi meslektaşlarının bile öğretmen gözüyle görmediklerini tamirci olarak baktıkları gibi sorunlar olduğundan bahsetti. İlköğretim programında dersin adının bilgisayar iken ortaöğretim programında bilgi ve iletişim teknolojisi olduğunu öğrendim. 


Bu hafta ilgi çekici ve iç karartıcı bir konu vardı(bilgisayar öğretmenlerinin tamirci olması kısmı) sunum yapan arkadaşlara teşekkürler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder