Bölüm 3-öğrenci özellikleri
Bu bölümü Büşra ve cihan arkadaşlarımız sundu. Cinsiyet etkisinin
fazla olmadığından, ilkokul kız öğrencilerin erkeklere nazaran daha olumlu
olduğunu, ortaokul zamanlarında ise bu tutumlarında azalma olduğundan
bahsedildi. Erkeklerin ise ilkokul zamanında olumsuz tavırlarını olduğunu bubun
ortaokulda değiştiğini söylüyor. Daha sonra bir çok bilişsel gelişim evreleri
olduğunu ama en çok Piaget’in bilişsel gelişim evrelerinin ön planda olduğundan
bahsedildi. Piaget’e göre zekâ ve bilgi
devamlı değişen işlemler olduğu söylendi. Bir diğer etken ön bilgi
farklılıklarını aşmak için bir iki örnek verildi, mesela laboratuvar da
birlikte çalışmalarını sağlayarak akran arası iş birliğini sağlamış olabileceğimizi
söylediler. Düşünme stillerinden bahsedildi bilgiyi nasıl düşündüklerini,
bilgiyi nasıl kavradıklarını ve bilgiyi nasıl hatırladıklarını anlatan kısaca
öğrenme sürecini etkileyen bir terim olduğundan bahsedildi bunun kendi alt
dalları görsel işitsel düşünme stili kimi görseller ve kavram haritalarıyla
işitsel bireylerde metinsel eğeler ve ilişkiler halinde sakladığını
söylediler. Diğer bir alt alan alan
bağımlılık ve alan bağımsızlık, buradaysa alan bağımlı bireyler nesneleri
algılarken ortam ile birlikte algılama eğimine sahipken, alan bağımsız birey
ortamdan bağımsız algılama eğilimindeymiş. Ancak alan bağımlı bireylerin daha
başarılı olduğu bilinmekteymiş. Sağ ve sol beyin kiminin daha çok sol beyni
analitik ve mantıksal düşünme becerileri kimininse sağ beyni yaratıcılık
konusunda sanat müzik gibi alanlarda başarılı oldukları. Myres-briggs
bireylerin düşünme stillerini 4 parçaya bölmüş içe veya dışa dönük olma kişinin
tutumunu, algısalcılık ve yargısalcılık kişinin hayat stilini, duyumsal ve
sezgisel olma kişinin algılama özelliklerini son olarak ise his odaklı veya
düşünce odaklı ise kişinin yargılama özelliklerini oluşturmaktaymış. Bilişsel stil
analizi bireyin bilgiyi nasıl analiz ettiği ve oluşturduğu ile ilgilidir. İlgi ve
isteğin bizim bölüm için avantaj olarak görülüyor. ve yeni nesil öğrencilerden
bir iki şey söylendi sunumları bitti ve iki tane video izleterek konularını
tamamladılar. 14 yaşındaki bir çocuğun ted’de konuşmasını izletti. daha sonra
etkinlik yapmak istediklerini söylediler ama sınıfta gerginlik oluştu bazı
arkadaşlar arasında ve bu sınıfa ortamına yansıdı verimli bir etkinlik olmadı
ama sınıf uyum sağlasaydı tartışarak güzel sonuçlar elde edilirdi.
Bölüm 4-Bilişim teknolojileri öğretim programı
Bu bölümü de Orkun ve Burak sunum yapı. Öğretim programının
öğelerini hedefler / kazanımlar, kapsam / içerik, öğrenme – öğretme durumları,
ve değerlendirme öğelerinde oluştuğunu söylediler. Türk milli eğitim sistemi
içerisinde öğretim programlarının geliştirilmesi ve uygulanması Talim Terbiye
Kurulu Bakanlığınca yapıldığını öğrendim. Öğretim programı uygulama sürecinde
temel, orta ve ileri seviye olmak üzere üç gruba ayrılmış 1., 2., 3.,
basamaklar temel seviye, 4., 5. Basamaklar
orta seviye, 7., 8.basamaklar ileri seviye performans göstergeleri olarak ilişkilendirilmiş. Öğrenci çalışma kitapları ve öğretmen kılavuzu
konunda öğrenci kitabını takip eden bir öğretmen kitabı olduğundan bahsetti. İlköğretim
seçmeli bilişim teknolojileri dersi öğretim programı dersinde bir çok sorunla
karşılaşılmış. İlk 1., 2. Ve 3. Sınıflarda haftada 1 ders saati, 4. Ve 5. Sınıflar
için haftada 2 saat, 6., 7., ve 8. Sınıflarda tekrar 1 saate düşürülmüş. Not verilmediği için öğrenciler dersi çok önemsenmediğinden, hatta velilerin çoğunun
dersi bilmiyor oluşunu, kendi meslektaşlarının bile öğretmen gözüyle
görmediklerini tamirci olarak baktıkları gibi sorunlar olduğundan bahsetti. İlköğretim
programında dersin adının bilgisayar iken ortaöğretim programında bilgi ve
iletişim teknolojisi olduğunu öğrendim.
Bu hafta ilgi çekici ve iç karartıcı bir konu vardı(bilgisayar
öğretmenlerinin tamirci olması kısmı) sunum yapan arkadaşlara teşekkürler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder